6 Haziran 2011 Pazartesi

:::Daha ÖNce HiÇ ""6"" GüN SigaraSIZ DurMAMışTIm:::

6 gün önce sigarayı bırakmak gibi  iddalı bir harekete giriştim...6 gündür içmiyorum..Bu hareketime 2 tane daha sık görüştüğüm arkadaşımı dahil ettim...Bırakmadan önce bu işin imkansız olduğunu düşünür, yeltenmeye dahi korkardım...Sonra;

1.GÜN :  Öncelikle sabahları 5:30 - 6:00 gibi kalkıp 00:00 - 01:00 gibi yatan bir adam olduğumdan lanet olası günüm çok uzun...Her an değişiklik gösterip tüm hayatımı alt üst edebilecek bir işe sahibim..An itibariyle denizin ortasında mahkum stili çalışıyorum..Yani koşullarım sigarayı bırakmak için fazlaca zorlu...Sabah kalkmamla beraber ilk sınav; aç karnına içtiğim kahve ve sigara...YOK...Kahvaltı yapıyorum, ardına kahveyle sigara...YOK...Hassiktir...Saat 07:30 itibariyle selamun-aleyküm KRİZ....AMA nasıl kriz....Sigara değil EROİN dayamışım sanki yıllardır...Kollarımda ve bacaklarımda karıncalanmalar, kafamda bir çekilme...Bitmiyor a.q....Sandalyede oturuyorum bacaklarımı uzatmışım...Vazgeçmem an meselesi...Çekmecemce enfess bir Marlboro Light...Sıfır paket hemde aq....Ama söyledim kaç kişiye, rezil olmak istemiyorum, yakamam, hemen teslim olamam...Tüm gün boyunca gözüm buğulu, dilim peltek geziyorum, konuşamıyorum..Anlaşılmıyor ne dediğim...Rezil haldeyim..Gözüm saatte...Özellikle yemek sonraları olmak üzere krizler hiç bitmiyor ama ilk günden vazgeçmiyorum....Ağızda naneli sakızla (ki sevmem a.q normalde) bol su içerek, tüm günü geçirip spor yapmamın ardından 23:00 da tumba yatak...

2.GÜN : Hiç bir değişiklik yok...EROİN krizlerinde bir ben ve çaresiz bir ben daha....Gözlerim kapanıyor...Sürekli bir uyku hali...Kahve-çay içmeye tırsıyorum....Elde 1,5 lt su...Sigara yerine onu içiyorum..Az birşey dindiriyor..Nasıl oluyor anlamıyorum ama etkisi var ufaktan...Kesin başlarım ya hadi bakalım ne zaman diye kendime gün boyu soruyorum...Öyle böyle zor olsa da geçiyor...Ama gözüm hep saatte...Gün bitsin diye saatleri sayıyorum...Ağlıcam artık...Sonunda uyku fena bastırıyor, üstüm başımla yatıyorum, uykuyu kaçırmayım diye...

3.GÜN : Sabah iyi kalkıyorum...Şaşırıyorum...Dinç bir haldeyim...Bir fark oldu diye düşünüp hafif bir gaza geliş...Kahvaltı ardına bakıyorum ki aramıyorum...Ama dikkat çay-kahve yok...Beyni uyarmaya gelmez dostlar...Hatırlatmayın kendinize gayri-ihtiyari olarak...Öğlen kriz yok...Bıraktım işte Lan 2 günmüş a.q. alt üstü derken akşam el ayak çekilince haydiiii başlıyor kaş-göz oynamaya...Sağı solu arıyorum ben içecem diyorum...Yapma fln fln derken o günde geçiyor...Spor yapıp yatağa atıyorum...Çok gazım 3.gün bir barajdı geçti...O gün sigarayı bırakmak bana sevgilinin seni terk etmesi gibi geldi...Bir boşluktasın, eski alışkanlığın gitmiş, artık olmayacak...Onunla bir daha olamayacak olman seni üzüyor zaman zaman...Çünkü güzeldi aslında...Çok fazla zarar vermedi sana...Ama sıkıldın işte, gittiği anda ki o rahatlama da mevcut üzerinde...İşte böyle bişey yaaa....

4-5-6 . GÜNLER : Artık farkı hissediyosun...Yaşlı gibi göğüs geçirme, merdiven çıkınca tıkanma, boğaz temizleme fln yok...Ağzında kalkınca olan o berbat tat yok...Odanda ferah bir koku...Motivasyonun artıyor...Biyolojik kriz hiç olmuyor...Ama akşamları olan psikolojik hadise devam ediyor...Dostlar sigara adama zaman geçirten birşey aynı zamanda...1 paket içsen yakalşık 2 saatini günde sırf sigara içerek geçiriyosun...Muhabbeti fln da eklersen 3-4 saate kadar çıkıyor bazen bu zaman...Onu çıkardığında muhakkak bir boşluk oluyor...O anlarda seni zorluyor işte...Ama direnmek gerek...Rezil olmakta var sonunda :)

Ama şunu söylemek isterim...Sigara harika bir şey...Çok keyifli..Birçok şeyin tadı sigarayla çıkıyor..Çıkıyor da yönetemiyosun işte a.q....Adam gibi gerçekten canın isteyince içebilsen süper..5-6 tane iç...Be pezevenk 1,5 paket neyine içiyon, ne derdin var içiyon...Sigara hakimiyetini insan üzerinde fena kuruyor...Azaltmak gibi birşey benim için söz konusu olmadı...Külli bırakmak tek çare...

Çok olmadı bırakalı ama bu kadar rahat olacağını düşünmüyordum...Tavsiyem;

**2 gün direnmek şart dostlar..Sonra baya azalıyor krizler...
**Birkaç arkadaş beraber bırakmak mantıklı...Destek noktası gerekebilir...Destek olmak da aynı zamanda güzel motivasyon...
**Spor şart..Nefesinizde ki farkı görüyorsunuz...Motive ediyor sizi
**Sigara içilen ortamdan uzak durmak şart...Zira film izlerken gördüm, o zaman bile yakasım geldi ona göre...
**Çay-kahveyi ya azaltın, ya da tamamen kesin..
**Bence içki SAKIN içmeyin...Çok fena uyarabilir...Krizler geri gelebilir...Bir süre durun...
**Bol su için, sakız çiğneyin...
**Sizi kendine bağlayacak birşey bulun..Kitap okuyun, film izleyin, twitter'a fln girin...Unutun sigarayı...
**Ama ilk iki gün gerçekten zor...DİRENİN !!!...

Sigaraya cidden aşıktım...Zevkle içer 2-3 tane ardarda yaktığım olurdu..Halen diyorum, çok güzel birşey, acayip keyif verici...Bulan adamın alnından öpüyorum...Ama sıçtığımın bokunu yönetmek çok zor ve seni fena ele geçiriyor...O yüzden bırakmanız tavsiyedir...Farkı hissedince insan mutlu oluyor LaNnN harbiden...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder